Mtz turbosítás előnye, hátránya,hibák a szereléskor,hibák az üzemeltetés során.

Mielőtt bárki irná hogy van már ilyen miért kellett még egy topicot nyitni annak elolvasásra ajánlom már a forum címét.Nos ezen a topicon az összes létező turbós dolgot szeretném ha megbeszélnénk a légszűrőtől a nyomatékon a vezetési stiluson át a fordulatig minden ami egy utolagosan felturbózott mtz-hez hozzáfűződik.

ulaci képe

Levegő szűrő

Sajna még személyes tapasztalatom nincs (remélem ez a közeljövőben majd változik)így csak a saját gondolataimra hagyatkozhatóm.
Mindkét változatnak látom az előnyeit.Konkrétan,az olajos ha azt nézzük picit igénytelenebb,a szerviz időszakot (a szűrő takarítására gondolok) ki lehet tolni pláne ha éppen hajtás van.
A papíros megoldás pedig a kényelmesebb hiszen mennyivel egyszerűbben tudjuk szét szedni és kifúvatni a szűrőt.Akár napi szinten is.
Ha valaki felrakja a turbót,akkor az teljesítményt igényel,nem pedig hogy szétpörögjön a motor.Én tuti hogy csökkenteném a ford.számot.Amivel úgyis nyerek mert minimum 1 fokozattal fentebb lehet lökni a váltót,természetesen munka folyamattól függően.Az lehet hogy kilencedikben lassabb lesz,de utána lehet akasztani egy komolyabb pótkocsit (már ha van) amivel többet tudok vinni,és így amit az egyik oldalon elveszítettem azt kényelmesen behozom a másik oldalt.

http://www.youtube.com/user/ulaci79?feature=mhee

Franky képe

kezdjük.....

Én annyival kezdeném,hogy a légszűrőt vesézzük ki először.még pedig vitatéma a papirbetétes légszűrő, kell vagy, nem kell?

1.azért kell hogy a eredeti 2200ford/percen(vagy még ennél is többön) üzemeltetett traktor eredeti légszűrőjéből ne szívja ki a turbó az olajat és ezáltal porosabb levegőt szivjon károsítva a turbó lapátokat és a többi mozgó részt.
1a,:olvastam hogy sokaknak nem szivta ki
1b,:aki visszavette a fordulatot 1850-1950-re neki biztos nem szivta ki(rgó lassabb lett a traktor)
1c,: mondta a barátom próbáljak bele tenni gyorsasági motorból lecserélt motorolajat mert az olyan híg hogy ha szivja is a turbó saját sulyánál fogva elszakad és viszzazudul a levegőszűrő aljára,kérdem én, miért nem akkor 140-es hajtómű olaj mert az nehéz is meg sűrű is??
Szóval ilyenhez hasonló dolgokat várok ide hogy ne kelljen orákig keresni a választ a neten hanem az agroline.hu-n megtalálja

Tartalom átvétel

  Friss tartalmak listája itt (katt ide)