TIER vagy STAGE

Az elmúlt hetekben, főleg az idei hannoveri AGRITECHNICA nemzetközi vásár (2013.11.12 – 16) után egyre több fórumon, kerül középpontba a traktorokba beépített kompresszió gyújtású motorok szennyezőanyag kibocsátása. Több helyütt lehet hallani és/vagy olvasni:

"Emissziós norma: TIER III." "Engine Stage III A Type".

"Az új........4-hengeres, 3.620 cm3-s löket térfogatú Tier 4i motorok, elektronikus vezérlésű közös nyomócsöves befecskendezéssel, turbó-töltőkompresszorral és közbenső hűtővel illetve megfelelő viszkosztatikus ventilátorral biztosítják a legmagasabb szintű teljesítményt, megbízhatóságot és élettartamot."

"A széria modelljeiben 8.700, illetve 12.700 cm3 lökettérfogatú közös nyomócsöves motorok teljesítik a legújabb Tier 4A környezetvédelmi szabvány előírásait, miközben nagyobb teljesítményt és nyomatékrugalmasságot, valamint alacsonyabb fogyasztást biztosítanak."

Ön szerint azonos normákat jelent a két kifejezés?

Vitassuk meg!

Írja le a véleményét, ossza meg velünk, fórumozókkal ismereteit!

Borozdaharcos képe

Újabb több millás tétel

Ami nekünk ebből lejön az az, hogy 2,5-3 millával drágább motorok kerülnek beépítésre a traktorokba ill. minden más nagy teljesítményű gépbe, mindez drágább fönntartással párosítva! Sad Természetesen nem szeretnék én a környezetvédelem ellen beszélni, de a fönntarthatóságra is ügyelni kéne.

Egyébként meg már most is adalékanyaggal meg katalizátorral vannak szerelve a motorok, annyi a változás, hogy újabb normákat kell teljesíteni jövőre! €4 alatt már nem kap forgalmit az új jármű, legalább is az új kamionoknál.

Több ember többet tud, sok meg semmit!!!
borozdaharcos@gmail.com

John Deere -adalékanyag

Már 2 forrásból hallottam , hogy a JD csak a nagytraktorjaiban fog adblue-t és részecskeszűrőt használni 2014től, kb. 180 Le-től állitólag.
a kissebbekbe enyenlőre részecske szűrőt fognak használni mint jelenleg, 2016túl pedig ezekbe is beleteszik az adalékanyagot.
Valaki tud erről mondani valamit, vagy mennyi igaz ebből?

Röviden

Common-rail(közös nyomócsöves), turbós, intercooleres motorok az emissziós normák teljesítéséhez nagyon érzékeny befecskendezési rendszerrel, a kis teljesítményű motoroknál adalék nélkül, nagy teljesítményű motoroknál adalékanyaggal, vagyis kisebb zaj és kevesebb káros anyag kibocsátása. És itt meg is állt a tudomány Eye-wink Nem MTZ buherálóknak való technika, ezt már csak szak szerviz és ott is csak az igazi szakik értik!!! Eye-wink

Tartalom átvétel

  Friss tartalmak listája itt (katt ide)