M rendszám - biztosítás
Kollár Tibor üzenetet küldött a http://www.agroline.hu/?q=contact
űrlapon.
Nagy harcok árán 2006 jul. 1.-én megkaptam Fejér megye első, több
járműre bejegyzett M rendszámos indítási naplóját. A harcnak
azonban nincs vége, most a biztosítókkal küzdök, hogy miért kell
minden bejegyzett járműre külön biztit fizetni, ha egyszerre csak egy
jármű közlekedik vele. A biztosító azonban többszöri írásos
kérésemre is csak belső utasítást mutatott. A rendeletben azonban
nincs szó a kötendő bizt.-ok számáról. A biztosítás. hu-n feltett
kérdésemre még csak választ sem kaptam. A segítségemre lennének
ennek a kérdésnek a tisztázásában? A biztosítók eme gyakorlata
kimeríti a jogtalan haszon fogalmát. Egyre több törvénytisztelő
gazdát fejnek meg így a biztosítók! Segítségüket köszönöm!
Várom válaszukat.

Tamás
Jár a pont megadom, de nem azt kell vitatni, hogy kik tapossák ki az utat, hanem mikor csinálnak megfelelőt? Itt ez a kérdés!
Több ember többet tud, sok meg semmit!!!
borozdaharcos@gmail.com
Feri!
Itt mifelénk nem a 14-20T-s traktor-pótkocsi szerelvények teszik tönkre az utakat az aratás ideje alatt, hanem a folyamatos kavics-homok-sóder szállítás a közeli bányákból, sokszor 40T-val!
"Őseidnek szent hitéhez, Nemzetednek gyökeréhez, Testvér ne légy hűtlen soha!"
emcett79@freemail.hu
???
A mai úthálózat nem ilyen nagy teherszállítókra lett tervezve, ami azt illeti a most épülők sem, elég csak a most megépült utakat megvizsgálni, még át sem adták a forgalomnak, de szét vannak repedezve 2-3 éves korukra úgy, hogy nem foltozgatni, hanem újra aszfaltozni kellene őket
Több ember többet tud, sok meg semmit!!!
borozdaharcos@gmail.com
Feri!
Szerintem is ez lesz akkor a tendencia, egy ismerős is most vett 14T-s kocsit, 110 lóhoz, de szerintem praktikusabb is, mint két 6-8 T-s, gond csak akkor van, ha rosszak a tarló körülmények, és nem tudja az ember tele lehúzni róla, de akkor meg csak félig kell rakni, aztán a földúton vagy az aszfalton mehet rá a többi.
"Őseidnek szent hitéhez, Nemzetednek gyökeréhez, Testvér ne légy hűtlen soha!"
emcett79@freemail.hu
Tamás
Nincs mit!
Sok értelmét nem látom a dupla kocsizás tiltásának, mert majd 2 kocsi helyett húznak 1 hatalmasat.
Több ember többet tud, sok meg semmit!!!
borozdaharcos@gmail.com
Ja!
Feri!
Neked is köszönöm a segítséget!
"Őseidnek szent hitéhez, Nemzetednek gyökeréhez, Testvér ne légy hűtlen soha!"
emcett79@freemail.hu
Laci!
Köszi az infót, végigböngésztem!
"Egy ismerős,aki nem szakmabeli" - na ez tetszett...!
"Őseidnek szent hitéhez, Nemzetednek gyökeréhez, Testvér ne légy hűtlen soha!"
emcett79@freemail.hu
Pótok
Ez igen érdekes lesz, ha nem lehet 2 pótot húzni, itt az első kamarai megbízatás, lehet kidolgozni a vontatókra vonatkozó elfogadható előírásokat! 2 kocsival az a baj, hogy nagyon tekereg a vontató mögött, viszont tandem + zsámolyos pót már kevésbé tekereg. Tandem felépítmény típustól függően valamennyire terheli a traktor farát. A forgózsámolyos kocsikat azért kedvelik jobban, mert az le és szétakasztható, ha ingoványos a terület. Mindegyik felépítménynek megvan a maga előnye és hátránya.
http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH
Több ember többet tud, sok meg semmit!!!
borozdaharcos@gmail.com
Laci!
Köszönöm, hogy megtiszteltél a válaszoddal!
1. Nekünk a szerelvény piros rendszámos, tehát biztos, hogy megszeghettem a szabályokat, amikor kemény 30 km/h -val nyomtam a tempót...!



2. Nálunk elvétve ment a 1025-ös a két MBP-vel búzával, de ez nem volt rendszeres, és nem most! Csak valaki említett ilyet, hogy most már ez tilos...!
3. Állítólag könnyebb vele tolatni, de jobban eszi a gumit, ha meg kormányzott tengelyes, akkor nem lehet vele csak egyenesen tolatni. Állítólag jobban lenyomja a traktor farát, ezért nagyobbat fog tarlóról lejövet, de van aki ezt cáfolja...!
4. ehhez nincs mit hozzáfűzni, mindent elmondtál...!
5. Én eddig még csak MBP-t húztam, nem tudom, mi lehet a különbség...!
"Őseidnek szent hitéhez, Nemzetednek gyökeréhez, Testvér ne légy hűtlen soha!"
emcett79@freemail.hu
Tamás
Mindenre nem,de pár dologra válaszolnék.
1.Piros rendszámos max 25-el mehet,a fekete 40.
Ha fekete rendszámos traki húz piros rendszámos kocsit akkor max 25.
Most a műszakit nem tudom mert halottam egy pletykát,de a "régi"rendszer szerint a piros 5 évre kapja a fekete 2.De,a pletyka szerint idéntől fekete rendszámos MG.vontató is megkaphatja 5 évre,amit hülyeségnek tartok,de ezt most nem fejteném ki.
Jogsi T kategória korlátozás nélkül az a tuti,akkor bármivel mehetsz.
"B"-s jogsit nem tudom mert kavarnak rendesen.
2.Nem tudom.A 2 pótkocsit veszélyesnek tartom,és gép gyilkosnak.Attól függetlenül hogy az adott gép "elbírja".
3. Sok előnyét látom a tandemesnek,de sajna még nem próbáltam,tény,kevesebb meghibásodási lehetőség ha nincs forgó zsámoly.
4. Az alacsony felépítményes.Imádom mikor az 1 magasító nem elég hanem még rá raknak kettőt aztán fogják a fejüket és a traktorost szidják mert megsüllyedt és megborult.
5. Nem tudom elképzelni hogy a szélesebb (bizonyos típusoknál)kamion gumi miatt csökkenne a fogyasztás.
Lehet hogy később süllyed meg de a nagyobb felület miatt szerintem nehezebb is vontatni.
Én húztam vékony kerekű IFA kocsit meg széleset is,érződött a különbség.
http://www.youtube.com/user/ulaci79?feature=mhee