Zetor 16045 kuplung javítási gondok

Segítsetek nekem, ha zetoroztok még. 16045 kuplungját csinálnám.A kuplung nem emel ki. Az a baj, nem én szedtem szét a szerkezetet és nem is én raktam össze. A tányérrugós szerkezetet lehet e rosszul összerakni? Összeszerelés után a kiemelő villák nem sokat jönnek ki a szerkezetből. Igen rá kell állítani a nyomcsapágyra, de akkor sem emel ki tökéletesen és nagyon puha a pedál. Mit lehet vele kezdeni széthúzás nélkül?

Zetor valto

Hello!

unsparblade@gmail.com

Erre az email címre el tudod küldeni a kezelési utasításokat?
Előre is köszönöm.

zetor váltó probléma

Talán tudok neked segíteni. Nekem van ehhez a típushoz kezelési utasításom.
Ha érdekel, add meg itt az email címed és küldöm.

Váltó

Elvileg a "nyúl" a normál, vagyis állandó fokozat, a "teknőc" a nyomatéknövelő. És igen, a javítás sokkal könnyebb és egyszerűbb, ha le van véve a fülke.

120-45 válto

hello

köszi a választ.
melyik a normál állása illetve menetsebessége? használtam-majd leállitottam .
miután beinditottam csak teknöcbe megy.feltolom és nem teszi gyorsba.szoval nem értem hogy a felező illetve a gyors fokozatot viszi a lamella.ha leégett akkor ez a teknöc fokozat viszont müködhet akár sokáig?vagy további károk jönnek.
lekell szedni a fülkét a javításhoz?

köszönettel

Teknőc-nyúl

Az egy nyomatékváltó, olajnyomás zárja össze. Ha a "teknőc" állásban 1500-as fordulat alatt használod, akkor leéghetnek a kapcsoló lamellák. De lehet valami nagyon egyszerű gondja is, pl: szétakad valamilyen rudazat.

zetor 120-45

hello

tudna valaki segiteni egy 120-45 zetorom van
nem müködik rajta a teknöc-nyúl válto. eggyik pillanatrol a másikra romlott el.
8 éve megvan a gép és a féken kivül még nem romlott el semmi.

köszönettel.

csao.nekem egy 16245 zetorom

csao.nekem egy 16245 zetorom van,de olyan mint a bivaj.x

A tányérrugos szerkezeten

A tányérrugos szerkezeten 3 kiemelo villa van, ami a tányérrugós szerkezethez kulon kulon suru menetemelkedéses csavarral van rogzítve, és az a csavar egy 8-as csavaranyával van lebiztosítva. Az a megoldás, ha lenyomtad a kuplungot ami túl puha és nem emel ki, de a nyomcsapágy már forog, akkor túlságossan hozzá van állítva a kiemelo villákhoz, ezért nagy a holtjáték 3 kiemelo villánál (valószinu).
Az lenne a megoldás, hogy a 3 db surumenetes csavart, amik a villákat tartják után kell húzni, hogy ne legyen a villáknak holtjátéka, ami max 1 mm a holtjáték

Érdekes helyzet

Sztem jobb ha széthúzod, mert akkor sokmindenre fényderülhet még ezen gondok mellett, meg nem macerásabb széthúznimint, mint belenyúlni. Amugy a Zetorban bár 162 essel még nem dolgoztam csak 12045 és 8245-tel, elég indulásnál kuplungolni, utána szedi oda vissza szépen, főleg ha még a szinkron nem kopott el, de szinkron nélkül meg szinte könnyebb kuplung nélkül váltani. Egyébként minden zetorra igaz hogy nem nagyon szereti ha csusztatod a kuplungját, főleg terhelve. Zetor egy nagy hátránya, hogy lassú (ha nem 45 ös váltó ban benne), de nagyon szereti ha egy gazdája van és odafigyel rá. Abszolult nem leírni akarom az MTZ-t sőt előnyére válik, hogy azt viheti boldog-boldogtalan, tűri nem lsz baja, de Zetornál kell az odfigyelés. Jó példa ere a nyúl-teknőc váltó. Más traktor után csak a gond van vele, de ha vki tudja előírás szerűen használni, nincs vele gond. Nekünk egy 8245(1991) és 12045(1977) van, a 82-es 11 éve nálunk van csak 3 ember hajta, legtöbbet édesapám, az első 5 éveben szántott, tárcsázott, kocsizott, de a nyúlszallaghoz még nem kellett hozzányúlnunk.
Remélem segítettem, BK,

Tartalom átvétel

  Friss tartalmak listája itt (katt ide)